Obert l’accés al Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya (PRC)

El 3 d’octubre s’ha obert al públic en general el Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya (PRC), un projecte coordinat pel CSUC conjuntament amb una comissió de treball formada per membres de les universitats catalanes, que té per objectiu visualitzar i difondre des d’un lloc únic l’activitat investigadora que es duu a terme a Catalunya, facilitant així l’accés obert a la producció científica. A llarg termini, l’objectiu també és simplificar els processos de gestió i recolzar els d’avaluació.

Per a Enric I. Canela, vicerector de Política Científica de la Universitat de Barcelona i president de la comissió de treball del PRC, “és una satisfacció dir que després de molts mesos de feina, des de començaments del 2013, el PRC s’hagi obert a tothom. Actualment el Portal es pot consultar sense usuari ni contrasenya, la qual cosa permet que es pugui conèixer la recerca dels investigadors de les universitats catalanes”, això “forma part de la transparència a què estem obligats els servidors públics”.

Amb la posada en obert del PCR, es preten donar visibilitat a la potencialitat del sistema de recerca de recerca català en el seu conjunt; reforçar els processos de gestió unificada de les dades de recerca a les universitats, i incrementar l’accés i la visibilitat del treball dels investigadors.

Trobareu l’accés al portal des de la pàgina principal del CRAI de la Universitat de Barcelona > Enllaços ràpids > Suport a la recerca > Portal de la Recerca de Catalunya

Més informació:
Accés a PCR
Informació sobre PCR
El blog del CSUC

Font: http://crai.ub.edu/ca/Noticies-butlleti/obert-acces-portal-de-la-recerca-de-les-universitats-de-catalunya

Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Obert l’accés al Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya (PRC)

1. Biblioteca de Física i Química ha dit: