Acte a la Universitat de Barcelona amb motiu del dia internacional de l’euskara

Dia internacional del euskara

Concert comentat: Hari mehe tinko hura / Aquell fil prim i ferm.
Textos bascos sobre la Guerra Civil i l’exili.

Autors: Koldo Izagirre & Joseba Tapia

Data: 1 de desembre, 17 hores
Lloc: Aula 101 (Pati de Lletres, Edifici Històric, UB)

Estem davant d’un espectacle nou, únic i especial. “Aquell fil prim i ferm” s’estrena per primer cop, i ho fa a Barcelona: un concert que comptarà amb les cançons que ha composat Joseba Tapia per l’ocasió, cançons amb textos d’autors bascos de la Guerra Civil i l’exili. Noms històrics de la literatura basca (Joxe Mari Lopetegi, Orixe, Telesforo Monzon) agafaran una nova dimensió amb les melodies actuals de Tapia. I l’espectacle s’arrodoneix amb la narració de Koldo Izagirre, que amb el seu profund coneixement d’aquella època explicarà, no només els textos sinó aquell context tan convuls pels creadors i, en general, per bona part dels bascos.

Koldo Izagirre és un dels escriptors indispensables de la literatura basca contemporània. Ha publicat una trentena de llibres de poesia, narrativa breu, novel·la i assaig. Ha escrit també infinitat de lletres per a cançons de músics com ara Imanol, Oskorri o el mateix Joseba Tapia. Està traduït al català: Jo també haguera volgut cridar Germinal! (Virus), novel·la on la ciutat de Barcelona té una presència important.

A Joseba Tapia, nom de referència de la música basca actual, se’l coneix com a mestre i gran innovador de l’acordió diatònic. Ha estat capaç de barrejar aquest instrument popular amb altres estils més recents per al públic basc, com poden ser el rock, el blues, etc. Ha participat en nombrosos projectes i ha col·laborat amb propostes tant diverses com Hiru Truku o Negu Gorriak.

Informació facilitada per la Secció de Basc de la Universitat de Barcelona.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.