Llista dels millors webs de referència 2016 de l’‘American Library Association’

bestrfef
Fem una ullada a la llista dels millors webs de referència gratuïts que cada any publica l’American Library Association. Dels 22 webs de la llista de 2016, destaquem els següents:

Art UK  artuk.org “Art UK, the online home for art from every public collection in the  United Kingdom.”

Accés a col·leccions públiques d’art del Regne Unit: museus, universitats, ajuntaments, hospitals… Moltes d’aquestes obres no es veuen exposades gaire sovint. Es pot cercar per obres, artistes o temes i permet la creació d’àlbums personals (previ registre).

Best Commencement Speeches, Ever  apps.npr.org/commencement

Enllaços a més de 300 discursos de graduació d’universitats nord-americanes des de 1774 fins a l’actualitat. Els discursos (oferts per presidents, músics, actors, periodistes, escriptors…) es poden cercar per nom, universitat o data.

CORE – COnnecting REpositories  core.ac.uk

CORE (COnnecting REpositories) és un agregador de continguts acadèmics d’accés obert de repositoris i revistes de tot el món, incloent-hi el Diposit Digital de la Universitat de Barcelona.

Digital Public Library of America  dp.la/subjects

The Digital Public Library of America (DPLA) dona accés a les col·lecions digitals de biblioteques, arxius i museus ubicats als Estats Units.

Goodreads  www.goodreads.com

El popular espai de recomanacions de llibres i xarxa social. Permet portar el seguiment de llibres llegits, per llegir i que estem llegint.

JournalTOCs  www.journaltocs.ac.uk

JournalTOCs recull sumaris de revistes acadèmiques, tant d’accés lliure com de subscripció.  Amb un registre previ gratuït, es poden crear alertes per que avisin de nous sumaris disponibles de revistes seleccionades.

Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos web, Referència, Revistes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.