Opcions per accedir als articles electrònics [Infografia]

acces-als-articles-e_gran_logos_600

Decarrega’t el gràfic en PDF

Comparteix la imatge al teu lloc:

Accedeix als articles electrònics Bloc de Lletres CRAI Universitat de Barcelona title=

Bloc de Lletres

Text de la infografia amb enllaços útils:

Quan trobis un article que necessites per a la teva recerca i no puguis accedir-hi si no és previ pagament, no el descartis sense haver fet abans aquestes comprovacions:

M’he identificat al lloc com a membre de la Universitat de Barcelona?

Si es tracta d’un article al qual tenim accés mitjançant una subscripció, és necessari activar l’accés amb el nostre identificador i contrasenya per tal de poder descarregar l’article. Consulta l’ajuda:

Com accedir als recursos electrònics de la Universitat de Barcelona.

Com accedir a un article d’una revista electrònica mitjançant el catàleg del CRAI.

He comprovat que estigui la revista al catàleg del CRAI?

No totes les revistes que tenim disponibles al CRAI estan en format electrònic. Moltes revistes les tenim només en versió impresa, ja sigui una part o en la seva totalitat. Consulta el catàleg pel títol de la revista per veure si tenim el número que necessites, sigui en paper o en versió electrònica.

Si la revista es troba a un altre campus de la Universitat de Barcelona, i ets PDI, PAS, doctorand o alumnat de màster oficial, sàpigues que tens l’opció de demanar còpia d’articles de manera gratuïta.

Existeix una versió de l’article en accés obert a la xarxa?

En alguns casos, cercant a Google Scholar, es poden trobar versions en accés obert d’articles dipositats a repositoris (com el Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona o RACO, per exemple).

Existeixen eines com oaDOI, que localitzen (amb més o menys èxit) versions en obert dels articles. La majoria dels articles electrònics hi duen un DOI per identificar el document. Copia el DOI de l’article que busques i enganxa’l a la casella de cerca de oaDOI, que intentarà localitzar una versió de l’article en accés obert, però tingues present que la cerca no és exhaustiva.

L’article en qüestió és a JSTOR i surt el botó Read Online?

La plataforma JSTOR té una provisió d’articles que posa disponibles per la seva lectura en pantalla mitjançant el programa “Register & Read”, amb la condició de que ens obrim un compte personal a la plataforma.

Si l’article és JSTOR, no hi estem subscrits, i hi apareix el botó Read Online, el pots afegir a la teva prestatgeria virtual (MyJSTOR “shelf”) i llegir-lo a la pantalla. A la prestatgeria virtual es poden tenir fins a tres documents a la vegada.

Consulta amb el personal de la biblioteca, i si continues sense poder llegir l’article, considera la possibilitat de demanar-ne còpia mitjançant el servei de préstec interbibliotecari.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos electrònics, Referència, Revistes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.