L’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona a l’imaginari literari

Josep Pla explica al Quadern gris que només de pensar en l’edifici històric de la Universitat de Barcelona li feia venir pell de gallina, mentre que Joan Maragall cita a les Notes autobiogràfiques que una “ratxada de benestar” el va commoure quan hi va entrar per primera vegada. Reaccions ben diferents envers un edifici que han recorregut també personatges literaris, els que protagonitzen Nada, Incerta glòria o Últimas tardes con Teresa, entre d’altres.

Presentem un recull de fragments literaris que fan referència l’edifici històric de la Universitat de Barcelona, el podeu consultar directament en aquest enllaç o bé a l’exposició virtual L’edifici històric de la Universitat de Barcelona a l’imaginari literari.

Coneixes algun altre fragment que tingui lloc o faci referència a l’edifici històric? Ens pots fer arribar la teva proposta a crailletres@ub.edu. Bona diada de Sant Jordi!

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Literatura i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a L’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona a l’imaginari literari

1. Retroenllaç: Sant Jordi al CRAI de la Universitat de Barcelona | Blog CRAI Universitat de Barcelona

2. Retroenllaç: L’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona a l’imaginari literari | Bloc de Lletres | Des del Meu Racó de Món