Enllaços d’interès per cercar imatges i texts a la xarxa

Cerca general Creative Commonssearch.creativecommons.org

Creative Commons és una organització sense ànim de lucre dels EUA que promou un sistema alternatiu a «Tots els drets reservats», però també basat en la propietat intel·lectual. El lema és «Alguns drets reservats». Amb aquest objectiu, ofereix unes llicències als autors perquè puguin exercir els seus drets i alhora cedir-ne alguns en determinades condicions. [Llicències de Creative Commons a l’Estat espanyol]

Flickr: www.flickr.com/commons

Moltes biblioteques, com per exemple la British Library ofereixen imatges de domini públic a Flickr Commons.

A banda d’això, es pot filtrar la cerca per trobar imatges que molts usuaris han publicat a la plataforma amb una llicència Creative Commons:

Wikimedia: commons.wikimedia.org/

Wikimedia Commons és un repositori d’arxius multimèdia de domini públic i contingut educacional de llicència lliure.

Internet Archive: archive.org

Internet Archive és una biblioteca sense ànim de lucre que conté milions de llibres, pel·lícules, música, programari, webs, i molt més.

Europeana: www.europeana.eu

Europeana recull i facilita el descobriment de material d’arxius, biblioteques, museus i galeries d’arreu d’Europa: llibres, manuscrits, diaris, mapes, imatges fotogràfiques, so i vídeos, etc.

HathiTrust Digital Library: hathitrust.org

HathiTrust recull col·leccions digitalitzades de grans biblioteques de recerca dels estats Units. El seu catàleg permet la cerca bibliogràfica a la totalitat del fons, però la visibilitat del document dependrà de les condicions particulars aplicables a cada cas.

DPLA – Digital Public Library of Americadp.la/info

Patrimoni cultural dels Estats Units de biblioteques, arxius, museus i altres institucions: llibres, mapes, fotografies, vídeos, cartes, documents governamentals…

Biblioteca Digital Hispánica:
www.bne.es/es/Catalogos/BibliotecaDigitalHispanica/Inicio/index.html

Portal de documents digitalizats de la Biblioteca Nacional de España. La BNE disposa també d’un portal d’imatges a Flickr: https://www.flickr.com/people/bibliotecabne/.

Memòria Digital de Catalunya: mdc1.cbuc.cat

És un repositori cooperatiu que conté, en accés obert, col·leccions digitalitzades relacionades amb Catalunya i el seu patrimoni. A l’MDC s’hi troben les còpies digitals de fotografies, dibuixos, mapes, cartells, fullets, incunables i un llarg etcètera amb un total de més de 3 milions de documents relacionats amb Catalunya i procedents de 34 institucions diferents (universitats, biblioteques especialitzades, arxius, etc.).

Patrimoni bibliogràfic de la Universitat de Barcelona:
crai.ub.edu/ca/recursos-d-informacio/patrimoni-bibliografic

Els fons patrimonials de la Universitat estan formats pel singular fons antic dipositat a la Biblioteca de Reserva, pels fons d’arxius personals, i per les col·leccions bibliogràfiques, personals i temàtiques. En aquest enllaç es poden veure totes les col·leccions digitals de la A a la Z .

Altres llocs d’interés per localitzar llibres:

Aquesta entrada s'ha publicat en Llibres electrònics, Recursos electrònics, Referència i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Enllaços d’interès per cercar imatges i texts a la xarxa