Revistes en accés obert de la Facultat de Filologia

Des de les diferents facultats de la Universitat de Barcelona s’editen o es coediten nombroses revistes en accés obert.

El portal de  Revistes científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB) en recull i fa que siguin consultables, fet que contribueix a la seva difusió i visibilització.

La Facultat de Filologia disposa en aquest portal de 15 títols de diversos àmbits que podeu consultar a la següent imatge.

RCUB també té com a objectiu ser una eina per gestionar i publicar les revistes, i ofereix als editors de revistes científiques de la Universitat de Barcelona orientacions per posicionar les revistes en els índex nacionals i internacionals i per millorar-ne la qualitat i visibilitat, assessorament en la gestió de drets d’autor i propietat intel·lectual, introducció dels sumaris de les revistes a RACO i a Dialnet, manteniment del servidor i actualització del programari de codi lliure OJS, així com formació en l’ús de l’OJS.

Així mateix, des de l’any 2010 el Vicerectorat de Comunicació i Projecció obre unes convocatòries de reconeixement de les revistes científiques de la UB i de concessió d’ajuts per publicar-les.

Aquestes convocatòries tenen com a finalitat atorgar una ajuda econòmica a les revistes editades per membres de la UB (grups de recerca, professorat a títol individual, centres o departaments propis) que publiquin o vulguin publicar revistes en edició digital, tot i que la subvenció també es pot aplicar a l’edició paral·lela en paper.

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.