Iniciatives d’accés obert en l’àmbit de les humanitats

Us presentem dues iniciatives que fomenten l’accés obert de les publicacions de recerca en humanitats.

OPEN LIBRARY OF HUMANITIES

La Open Library of Humanities (OLH) és una plataforma que promou un canvi de model de publicació per a les revistes d’humanitats, facilitant la publicació en obert sense cost pels autors. El sistema es manté amb una petita quota que l’OLH cobra a les biblioteques universitàries participants per cobrir els costos d’edició de la publicació.

Vegeu per exemple la revista The Open Library of Humanities journal, d’accés lliure, avaluada per experts (peer-review) i oberta a les comunicacions d’investigadors de qualsevol disciplina d’humanitats i en qualsevol llengua.

Aquest projecte compta amb el suport d’un consorci internacional de biblioteques universitàries i de l’Andrew W. Mellon Foundation (institucions participants).

HUMANITIES COMMONS (MLA)

Humanities Commons és una xarxa acadèmica i repositori de lliure accés creada per l’MLA on investigadors de l’àmbit de les humanitats d’arreu del món poden compartir les seves publicacions i material docent, crear-se un perfil professional, formar i participar en grups per interessos comuns, i fins i tot hi ha la possibilitat de crear-se un lloc web personal.

El seu repositori d’accés obert, CORE – Commons Open Repository Exchange, permet als usuaris preservar les seves publicacions de recerca i incrementar el seu abast més enllà de límits disciplinaris, institucionals i geogràfics.

Aquesta entrada s'ha publicat en Comunicació i Indústries Culturals, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos web, Referència, Revistes i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Iniciatives d’accés obert en l’àmbit de les humanitats

1. Retroenllaç: RCUB i la setmana de l’Accès Obert | Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República