Concert: Contes cantats, cants contats: música vs. escriptura

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de l’Euskara s’ha organitzat a la Universitat de Barcelona el concert: Contes cantats, cants contats: música vs. escriptura, a càrrec de Rafa Rueda.

Data i lloc: 12 de desembre, 17 h, Aula Capella, Edifici Històric. Entrada gratuïta limitada a l’aforament de la sala.

Rafa Rueda (Mungia, 1972) és un músic basc d’una llarga i reconeguda trajectòria: líder del grup de metal dels 90 Pi L.T., va iniciar la seva carrera en solitari l’any 2003, amb el disc Kea (Fum). Des d’aleshores, ha publicat un total 5 discos amb el seu nom, l’últim tot just acaba de sortir al mercat, Hiri kristalezkoa (La ciutat de vidre). En aquest disc ha posat música a textos d’escriptors bascos actuals, com ara Harkaitz Cano, Leire Bilbao, Unai Iturriaga o Miren Amuriza.

No és la primera vegada que ho fa; de fet, en el cas de Rueda la col·laboració amb escriptors contemporanis és una constant. El mateix 2003, va publicar el disc-llibre Zaharregia, txikiegia agian (Massa petit, massa vell potser) amb l’escriptor Kirmen Uribe i els musics Mikel Urdangarin i Bingen Mendizabal. Aquesta experiència es va repetir el 2013 amb Jainko txiki eta jostalari hura (Aquell déu petit i juganer). L’any 2010 va crear l’espectacle Haragizkoa (De carn) amb l’escriptor Edorta Jimenez. També ha fet versions de cantants nord-americans amb el grup Lou Topet.

En aquest concert comentat, Rueda ens parlarà del procés de creació de les seves cançons. Ens explicarà i ens cantarà algunes de les cançons que ha fet a partir dels textos de diferents autors. Començant per alguns dels clàssics moderns de la literatura basca, Lauaxeta, Gabriel Aresti, fins a les cançons amb textos d’autors més actuals, com els ja citats Edorta Jimenez, Harkaitz Cano, Kirmen Uribe o Gotzon Barandiaran. La relació entre l’escriptor i el músic, la creació de les cançons a partir dels textos o de la música, quines són les coses que els músics demanen als escriptors… seran algunes de les qüestions que Rueda tractarà en aquest concert especial i encara inèdit.

Informació facilitada pel Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, Secció d’Euskara.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.