Pearse Hutchinson: An Irish poet in Catalonia

What I love most about Catalonia is Catalan. That may sound almost inhuman, but through languages I love the people who made them.
Pearse Hutchinson. Poetry Ireland Review, Spring, 1997

Pearse Hutchinson (1927 – 2012), és un reconegut poeta irlandès amb estrets lligams amb Catalunya i el món literari català de la segona meitat del segle XX. Us convidem a descobrir-lo amb l’exposició ‘Pearse Hutchinson: un poeta irlandès a Catalunya‘, una mostra que arriba al CRAI Biblioteca de Lletres gràcies a la Maynooth University Library, on es troba dipositat l’arxiu de l’autor.

Us la presentem amb aquestes paraules de Hugh Murphy, responsable de gestió de la col·lecció de la Maynooth University Library:

Pearse Hutchinson: An Irish poet in Catalunya

In early 2018 Maynooth University was delighted to share an exhibition of the life and work of the poet Pearse Hutchinson with the Biblioteca de Lletres de la UB.

Noted as “a hugely gifted poet and a remarkable inspirational presence in Irish literature and in life”, Hutchinson is one of the most influential Irish poets of the last century. However, beyond this he stands out as a truly international literary figure, with longstanding connections to Catalonia and her artistic community, notably Josep Carner, Salvador Espriu, and Pere Quart.  Hutchinson was a great supporter of Catalan poetry and with his friend, the poet P. J. Kavanagh organised the first public readings of Catalan poetry in Barcelona under the Franco government.

This exhibition highlights some of Hutchinson’s work as a poet, but also as a translator of some of the foremost Catalan literary figures.  It also moves beyond the poetry to show the links he had made with the artistic community of the time, friendships which would inform his life and his own poetry in years to come.

Theses treasures are to be found in the Hutchinson Archive, which is part of the collections of Maynooth University Library, Co. Kildare Ireland.  For more information see: https://www.maynoothuniversity.ie/library

Hugh Murphy

Pearse Hutchinson: un poeta irlandès a Catalunya

A principi del 2018 la Universitat de Maynooth té el plaer de compartir una exposició al voltant de la vida i obra del poeta Pearse Hutchinson amb la Biblioteca de Lletres de la Universitat de Barcelona.

Reconegut com “un poeta de gran talent i amb una notable presència inspiradora en la literatura irlandesa i en la vida”, Hutchinson és un dels poetes irlandesos més influents del segle passat. Però més enllà d’això destaca com una figura literària veritablement internacional, amb lligams amb Catalunya i el seu món artístic, especialment amb Josep Carner, Salvador Espriu i Pere Quart. Hutchinson va ser un gran apassionat de la poesia catalana i amb el seu amic, el poeta P. J. Kavanagh va organitzar a Barcelona les primeres lectures públiques de poesia catalana sota el govern franquista.

Aquesta exposició destaca algunes de les obres de Hutchinson com a poeta, però també com a traductor d’algunes de les figures literàries catalanes més importants. I va encara més enllà per mostrar-nos els vincles que va establir amb la comunitat artística de l’època, amistats que impregnarien la seva vida i la seva pròpia poesia en els propers anys.

Aquests tresors es troben dipositats al Hutchinson Archive, que forma part del fons de la Biblioteca de la Universitat de Maynooth (Maynooth University Library, Co. Kildare Ireland). Per a més informació, vegeu: https://www.maynoothuniversity.ie/library.

Lloc: CRAI Biblioteca de Lletres. Sala Pifarré.
Dates: 15 de gener al 28 de febrer.

Enllaços d’interès:

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Avisos de la biblioteca, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.