Àfrica: escriptores de la diàspora i del continent

Des del CRAI Biblioteca de Lletres ens unim a les activitats amb motiu del Dia internacional de les dones amb la mostra bibliogràfica Àfrica: escriptores de la diàspora i del continent.

Les vitrines exteriors de la biblioteca exposen una selecció de literatura produïda per escriptores nascudes a l’Àfrica o fortament vinculades al continent. La dinàmica literària dels 55 països situats al continent africà és heterogènia i compta amb una vitalitat impossible de plasmar com a conjunt. Tanmateix, els documents exposats són una bona manera de començar un recorregut literari al vostre abast, ja que estan disponibles al CRAI de la UB o a altres biblioteques de les universitats de Catalunya, a les quals podeu demanar-los via préstec consorciat.

La mostra es complementa amb un mapa interactiu on podeu trobar entrevistes, reportatges o referències bibliogràfiques sobre algunes de les escriptores presents a la mostra.

La campanya del 8 de març de 2018 endegada per la Generalitat de Catalunya porta el lema “Veus que no veus”. En la Declaració Institucional 8 de març de l’Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya llegim: «Els mitjans de comunicació constitueixen una eina molt poderosa per a la transmissió de valors i imaginaris igualitaris, però, malauradament, també per a la perpetuació de les desigualtats entre dones i homes».

Tot i l’èxit editorial d’autores joves com Chimamanda Ngozi Adichie o Taiye Selasi, les escriptores africanes són sovint #veusquenoveus. La mostra que actualment ofereix el CRAI Biblioteca de Lletres recull una selecció d’aquestes veus, que podeu ampliar a recursos com Africa and women autors (University of Western Australia) o 50 books by African women that everyone should read (Royal African Society).

Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )