Mostra bibliogràfica: ‘Imatges del Quixot’

Avui s’inaugura l’exposició “Imatges del Quixot” que inclou una selecció de làmines de l’edició del Quixot publicada el 1780 per la Real Academia Española i impresa per Joaquín Ibarra.

Les il·lustracions dels quatre volums van ser encarregades als artistes més cobejats del moment, tant dibuixants com gravadors. Menció especial mereix el retrat de Cervantes per acompanyar la seva biografia en el volum primer, dibuixat per José del Castillo a partir del quadre de Alonso de Arco i gravat per Manuel Salvador Carmona. Les altes expectatives en aquesta edició es van complir amb uns resultats excel·lents; la cura i el gran esforç de la Real Academia Española i de tots els artistes implicats van donar a llum a una edició de quatre volums d’una qualitat superior a qualsevol altre del mercat.

Tot i que el CRAI Biblioteca de Reserva no custodia aquesta edició, en conserva 13 làmines soltes, provinents del donatiu de gravats duplicats que la Biblioteca Nacional d’Espanya va fer a la Universitat de Barcelona l’any 1887.  Aquestes làmines es troben digitalitzades a la Memòria Digital de Catalunya MDC.

La mostra inclou algunes edicions modernes, com la il·lustrada per Antonio Saura o Salvador Dalí, i tot un seguit de citacions, majoritàriament estretes del Quixot, però també d’altres obres de Cervantes i d’autors contemporanis que ens donen una perspectiva del significat i la repercussió del Quixot al llarg de la història de la literatura.

Aquesta exposició, disponible fins el 4 de maig, acompanya el concurs literari “¿Has leído el Quijote?” que es realitzarà el proper dimarts 24 d’abril a la Facultat de Filologia de la UB. Hi esteu tots convidats.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )