Els catàlegs es renoven: la nova eina de cerca d’informació acadèmica al CRAI

Cercabib s’ha convertit en l’eina principal de cerca d’informació acadèmica del CRAI, un cop superada la fase de proves (podeu llegir tots els detalls a la notícia aquí).

La nova eina no suposa tan sols un canvi d’imatge, sinó que afecta directament els continguts que recupera, que s’amplien considerablement. Ara, a més del fons que tenim a les biblioteques, s’hi afegeixen resultats de bases de dades, llibres i revistes electròniques (antic ReCercador) i dels dipòsits digitals de la UB: articles, llibres, capítols, tesis, treballs de fi de grau i de màster, materials docents, col·leccions patrimonials, etc. L’objectiu és incrementar la visibilitat i facilitar l’accés als recursos d’informació que tenim a l’abast.

Quan utilitzem Cercabib, cal tenir presents algunes diferències respecte al catàleg:

• Estem acostumats al fet que el resultat d’una cerca al catàleg es correspongui amb documents als quals hi podrem accedir, bé sigui en format electrònic o en paper. Amb la nova eina, és probable que hi surtin algunes referències de documents als quals no hi tenim accés. Això és degut al fet que Cercabib localitza referències de bases de dades bibliogràfiques externes i no busca exclusivament entre els documents que tenim a la biblioteca o via subscripció.
  • Així com el catàleg no ens recupera articles o capítols de llibre, Cercabib sí que en localitza.

Convé subratllar que és possible limitar la consulta només al fons de la biblioteca clicant la pestanya “Catàleg” de la pàgina dels resultats. També podem entrar al Catàleg clàssic directament des de l’enllaç que es troba a la part inferior de la pàgina del recurs.

El nostre catàleg no ha estat l’únic en fer aquest canvi. Durant els últims mesos s’han anat renovant els catàlegs d’algunes biblioteques universitàries catalanes. El darrer en afegir-s’hi ha estat el Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC) amb un nou disseny i nou sistema de recuperació de la informació, segons ho expliquen al El Blog del CSUC.

Us recordem que encara podeu deixar la vostra opinió sobre la nova eina Cercabib en aquesta enquesta.

Aquesta entrada s'ha publicat en Avisos de la biblioteca, Bases de dades, Biblioteques i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Els catàlegs es renoven: la nova eina de cerca d’informació acadèmica al CRAI

1. Retroenllaç: Els catàlegs es renoven: la nova eina de cerca d’informació acadèmica al CRAI (Bloc de Lletres) | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

2. Retroenllaç: Els catàlegs es renoven: la nova eina de cerca d’informació acadèmica al CRAI | Bloc de Lletres | Des del Meu Racó de Món

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )