Dia das Letras Galegas 2018: María Victoria Moreno

Com cada any amb motiu del 17 de maig – Dia das Letras Galegas, presentem la literatura gallega al voltant de la figura triada per la Real Academia Galega com autor o autora de l’any.

María Victoria Moreno (Cáceres, 1939 – Pontevedra, 2005) és la autora triada en 2018. Resident a Galícia de de l’inici de la seva vida professional com a professora de secundària, va adoptar el gallec com la seva llengua literària i es va donar a conèixer en 1963 amb la publicació d’una novel·la juvenil: Anagnòrise. La seva obra, amb incursions puntuals a diferents gèneres, es va desenvolupar majoritàriament en l’àmbit de la literatura infantil i juvenil, i per això es va convertir en una pionera en l’ús del gallec per crear textos literaris dedicats la captació del lectors joves i els més petits.

L’exposició “María Victoria Moreno, na bretema… Literatura infantil e xuvenil en Galícia” mostra la recuperació editorial de la seva obra amb motiu de la celebració d’enguany i es completa amb un breu recorregut pels clàssics de la literatura infantil i juvenil en gallec.

María Xesús Lama López
Departament de Llengües i Literatures Modernes i d’Estudis Anglesos

• Exposició:

Lloc: CRAI Biblioteca de Lletres. Sala Pifarré.
Dates: 16 – 30 de maig 2018.

• Conferència de Carme Adán «Violencia e Patriarcado».

Lloc: Sala Gabriel Oliver.
Data: 18 de maig, 17:30 a 19 h.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )