Noves adquisicions (juliol 2018)

Ja podeu fullejar a Pinterest la tria de les novetats arribades al CRAI Biblioteca de Lletres durant el mes de juliol. Teniu el llistat complet en aquest enllaç.

Destaquem la publicació dels Escrits sobre literatura comparada de Joseph Texte, amb edició i introducció a càrrec d’Antoni Martí Monterde:

«Els estudis de literatura comparada a Europa van ser impulsats a finals del segle XIX per un home audaç i innovador, Joseph Texte. En un àmbit acadèmic en què havia arrelat una mirada nacional de les obres literàries, aquest professor de la Universitat de Lió va reivindicar una reformulació del cosmopolitisme inspirant-se en el concepte de Romanticisme, fonament del pluralisme europeu. Avançat al seu temps, Texte sostenia que, perquè l’art i el pensament francesos no es dissolguessin, s’havien de posar forçosament en relació amb els seus contraris. Aquest volum recupera, traduïts per primera vegada al català, quatre dels seus articles fundacionals, que ja va plantejar gairebé com un manifest: «Els estudis de literatura comparada a l’estranger i a França», «La història comparada de les literatures», «La joventut d’Edgar Quinet i la seva docència a Lió» i «El curs impartit per Edgar Quinet a Lió». A manera de cloenda, reproduïm el facsímil de l’edició francesa del primer article, que fins ara havia estat de difícil accés.»

Recordeu que del 4 al 26 d’agost el CRAI Biblioteca de Lletres romandrà tancat. Us esperem amb totes aquestes novetats el proper 27 d’agost. Bones vacances!

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )