Territori lector: Esteban

Us presentem l’Esteban, estudiant de la Facultat de Filologia que gaudeix d’una beca de col·laboració amb la Universitat de Barcelona, i usuari habitual del CRAI Biblioteca de Lletres.

Em dic Esteban Geraldino, tinc 21 anys i soc estudiant de la Universitat de Barcelona. Ara mateix estic fent el quart any del grau Estudis Literaris, a la Facultat de Filologia.

Què et va empènyer a triar Estudis Literaris a la UB?

Quan era encara estudiant de Batxillerat, el meu professor de Filosofia em va oferir estudiar el grau d’Humanitats a la universitat en la que ell treballa com a investigador docent, de forma que, si tot anava bé, poder fer el doctorat junts. No obstant, el meu professor de Literatura Catalana, que va ser alumne d’en Jordi Llovet i la Nora Catelli, em va contagiar la seva passió per la literatura i va ser el primer que em va parlar de “Teoria de la Literatura i Literatura Comparada”: per això sempre dic que no és un “què” sinó un “qui” el que em va empènyer a triar no sols el grau, sinó també la Facultat, ja que aquell professor sempre ens en parlava i ens explicava anècdotes sobre els professors i els seus companys.

Què esperaves d’aquest grau i què has trobat?

Com que no sabia què era allò de la Teoria de la Literatura i la Literatura Comparada, esperava llegir les fonts principals i no pas els comentaristes i teòrics.

Quina ha estat a teva activitat darrerament a la Biblioteca?

Aquesta pregunta em toca de prop perquè des de l’any passat soc becari del CRAI. Vaig començar a la Secció d’Hispàniques del CRAI Biblioteca de Lletres, però ara estic a la de Filosofia, Geografia i Història. Per això puc dir que pràcticament estic tots els dies a la biblioteca, ja sigui com a usuari o darrere el taulell de préstec. Com a usuari, l’últim llibre que he agafat en préstec ha estat Totalidad e infinito, de Emmanuel Levinas, encara que no fa gaire que he retornat un munt de llibres sobre Rainer Maria Rilke, ja que tinc la intenció de fer el TFG sobre ell. Com a becari, recordo que una usuària va retornar tres volums de les obres completes de Sant Agustí editades a la BAC (Biblioteca de Autores Cristianos).

Quins són els autors que més t’han influenciat a la carrera?

Des del punt de la teoria de la literatura, cal dir que des dels disset anys he llegit a Jesús G. Maestro (fa cosa d’un any, per cert, la Biblioteca de Lletres ha adquirit la seva obra Crítica de la razón literaria, en tres volums), que, malgrat el seu to vindicatiu, reduccionista i en excés cientificista, té moltes bones idees i conceptes per pensar la literatura.

I autors literaris pròpiament dit m’han influenciat: Rilke, per la seva filosofia de la existència i la seva sensibilitat amb la vida; Søren Kierkegaard i don Miguel de Unamuno, als qui nomeno alhora per la seva proximitat de pensament i caire espiritual: tots dos es fan sentir darrere els seus textos d’una manera molt especial; i Gabriel García Márquez, potser perquè soc de Colòmbia i em reconec en algunes de les seves escenes i expressions, però sobre tot per la seva prosa i el seu ús del llenguatge.

Quines web visites habitualment o ens pots recomanar?

Per comprar llibres de segona mà i a bon preu, utilitzo www.iberlibro.com i www.wallapop.com, per exemple.

Per buscar llibres i bibliografia, les pàgines el CRAI i el catàleg Aladí, però també utilitzo Archive.org, A Bibliography of Literary Theory, Criticism and Philology (Univ. de Zaragoza), Philosophica: Enciclopedia filosófica  i l’Stanford Encyclopedia of Philosophy.

Per consultes més filològiques, faig servir el web del Diccionario de la lengua española de la RAE i etimologias.dechile.net.

I ara no deixo de consultar una pàgina que em va recomanar una amiga del CRAI: historia-arte.com.

Aquesta entrada s'ha publicat en Territori lector i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.