Estudiar obres clàssiques de la literatura anglesa amb JSTOR

JSTOR, el portal digital per a acadèmics, estudiants i investigadors en general, expandeix la seva innovadora eina de recerca “Understanding Shakespeare” i presenta “Understanding Great Works“.

El valor d’aquesta eina rau en el fet que a mesura que es va llegint una obra, es poden veure els articles de la biblioteca digital JSTOR que fan referència a passatges concrets del text.

A la col·lecció d’obres de William Skakespeare s’hi sumen ara altres obres clàssiques de la literatura anglesa, dins de la nova col·lecció British Literature (Paradise Lost, Frankenstein, Great Expectations, Pride and Prejudice, etc.) a més de la King James Bible.

En l’exemple següent podeu veure aquesta eina en acció, enllaçant en un sol clic amb els 29 articles a JSTOR que mencionen el famós començament de la novel·la Pride and Prejudice de Jane Austen: “It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife”. I així fins el total dels 346 articles que fan referència a passatges concrets d’aquesta obra.

Tingueu present que per poder llegir els articles de JSTOR subscrits pel CRAI de la UB, cal que activeu l’accés als recursos electrònics. Més informació.

Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Literatura, Recursos web, Referència i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )