Exposició: ‘D’Ilíades i Odissees’

Qui va ser Homer? Es diu que Homer era un aede cec que, en temps immemorials, va compondre la Ilíada i l’Odissea. Però Homer és també la veu d’una tradició literària grega transmesa oralment entre el segon i el primer mil·lenni aC. Homer és, alhora, el dolor de la guerra i el desig del retorn. Homer és antic i, al mateix temps, com tots els clàssics, actual.

Ningú no podria negar la fascinació i l’encís que la guerra de Troia o les penúries d’Odisseu susciten als lectors d’ahir i avui, perquè Homer uneix, al llarg dels segles, unes experiències comunes i una reflexió sobre la nostra dissortada condició humana. És per aquest motiu que res és més actual que Homer i que no hi ha una Ilíada o una Odissea, sinó que cada generació, a partir del mateix relat, n’ha fet diverses versions pròpies.

En aquesta exposició D’Ilíades i Odissees hem volgut  fer ressonar de nou la veu plural d’Homer al CRAI Biblioteca de Lletres i al CRAI Biblioteca de Reserva de la Universitat de Barcelona, en motiu de la recitació internacional de la Ilíada el dia 22 de març de 2019.

Trobareu, als expositors de la Secció Central de la Biblioteca de Lletres, una mostra de traduccions en diverses llengües de les dues grans epopeies gregues, pertanyents a fons antic i modern. També us animem a visitar la versió virtual de l’exposició que alumnes, doctorands i doctors de la Universitat de Barcelona han realitzat, amb l’objectiu d’aprofundir breument en alguns aspectes interessants de l’obra homèrica i la seva tradició.

Amb tot això, us animem a visitar la biblioteca i, molt més encara, a llegir -novament o per primera vegada- Homer!

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Literatura, Notícies culturals i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Exposició: ‘D’Ilíades i Odissees’

1. Retroenllaç: ‘D’Ilíades i Odissees’: llibre de visites | Bloc de Lletres

2. Retroenllaç: Exposició: ‘D’Ilíades i Odissees’ | Blog de Reserva

3. Retroenllaç: La lectura de la ‘Ilíada’ a la Universitat de Barcelona | Bloc de Lletres