La lectura de la ‘Ilíada’ a la Universitat de Barcelona

El passat divendres 22 de març es va organitzar una lectura pública simultània de la Ilíada d’Homer a nivell internacional amb motiu del Festival Européen Latin Grec. Des de Barcelona fins a Uppsala, d’Austràlia a Grècia, passant per l’Argentina, Sud-àfrica o Madagascar, milers de lectors van gaudir d’Homer alhora.

La Universitat de Barcelona es va sumar per primera vegada a aquesta iniciativa. Els assistents, així com també tothom qui va seguir l’acte en directe a través d’UBtv, van gaudir d’una recitació excepcional de la Ilíada en un entorn tan privilegiat com és el del jardí central de l’Edifici Històric. Les 45 veus que van llegir diversos passatges del poema homèric en 23 llengües diferents van posar de relleu la riquesa lingüística de la Facultat de Filologia. A més, aquest acte va aplegar membres de tota la Universitat: alumnat, exalumnat, professorat i personal d’administració i serveis.

L’organització de l’esdeveniment va ser a càrrec de Rubén José García i la presentació la va protagonitzar Leia Jiménez, amb el suport de la Secció de Grec del Departament de Filologia Clàssica, Romànica i Semítica i del Deganat de la Facultat de Filologia.

Vegeu el vídeo complet de la lectura:

Amb això, us animem a escoltar i llegir la Ilíada i us recordem que encara podeu visitar l’exposició D’Ilíades i Odissees al CRAI Biblioteca de Lletres fins al 5 d’abril.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Notícies culturals i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.