Exposició virtual: Pompeu Fabra i la Universitat

Eloi Bellés i Josep Murgades, de la Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona, ens presenten la nova exposició virtual: Pompeu Fabra i la Universitat. Aquesta exposició havia de coincidir amb la presentació del llibre Pompeu Fabra, a la Universitat i de la Universitat, editat per Josep Murgades, Neus Nogué i Eloi Bellés, que s’ha hagut d’ajornar fins que tornem a la normalitat.

Imatge exposició virtual Pompeu Fabra i la Universitat

POMPEU FABRA I LA UNIVERSITAT

Entre el 18 de setembre i el 22 d’octubre de 2018, en el transcurs de l’Any Fabra, i amb motiu del cent-cinquantè aniversari del seu naixement i del centenari de la publicació de la Gramàtica catalana, i en l’ampli context de les activitats de l’Any Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona va retre-li homenatge amb una exposició al vestíbul del seu Edifici Històric i amb una Jornada acadèmica a la Facultat de Filologia.

L’exposició fa el resseguiment de les grans fites professionals de Fabra. Des dels seus inicis a la redacció de la revista L’Avenç, passant per la seva implicació en l’Institut d’Estudis Catalans, i fins a la seva docència i gestió acadèmica en el marc de la Universitat de Barcelona autònoma, per acabar, també, en la tasca duta a terme en els darrers anys d’exili. Tot combinant explicacions textuals amb il·lustracions gràfiques. Al centre d’aquest desplegament en plafons, hi havia expositors que contenien diverses publicacions de Fabra i sobre Fabra.

Els plafons de l’exposició han estat digitalitzats, de manera que són consultables permanentment en línia. En simultaneïtat tot plegat amb l’aparició de les Actes de la Jornada dedicada a Pompeu Fabra, publicades per les Edicions de la Universitat de Barcelona.

Josep Murgades i Eloi Bellés , Universitat de Barcelona

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Lingüística i llengües, Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.