Localitzar bibliografia disponible en línia

Per intentar mitigar l’impacte del tancament de les biblioteques, hem recollit un grapat de recursos digitals que us poden ajudar a obtenir els llibres i altra bibliografia que pugueu necessitar durant el temps que duri el confinament.

Recursos electrònics del CRAI Universitat de Barcelona:

• Pàgina de bibliografia en línia: on s’hi destaquen els fons de llibres electrònics amb enllaços directes a Cercabib. Hi ha apartats pels diferents ensenyaments de la UB.
    • Cercabib: amb l’eina de descoberta del CRAI podeu localitzar bibliografia en forma de llibres, revistes, articles de revista, tesis, audiovisuals i altres, independentment de si són recursos en paper o format electrònic.
    • Bases de dades: les bases de dades permeten buscar i localitzar bibliografia acadèmica i ofereixen accès al text complet quan es troba disponible.
    • Drama Online: plataforma amb una gran quantitat de continguts digitals (textos, àudios, vídeos…) d’interès per als ensenyaments universitaris de literatura i teatre.

Col·leccions de llibres electrònics en préstec:

eBiblio: servei del Sistema de Lectura Pública de Catalunya que fa possible el préstec a tots els usuaris amb carnet de les biblioteques públiques catalanes.
Si no disposeu d’aquest carnet, s’ha obert un formulari per poder demanar-lo i obtenir-no virtualment. Més informació. En els darrers dies s’ha incrementat l’oferta de continguts digitals a la plataforma i s’han millorat les condicions de préstec.

National Emergency Library – Internet Archive: biblioteca digital gratuïta que ha posat el servei de préstec disponible a nivell global.

Monografies d’accés obert:

En aquest apartat trobareu alguns exemples de cercadors, portals acadèmics i editorials universitàries que disposen d’una part o del total del seu fons en accés obert:

• DOAB: Directory of Open Access Books.
    • Open Access books on JSTOR: a més del fons subscrit per la UB d’aquesta plataforma, JSTOR ofereix llibres electrònics d’accés obert de més de 75 editors, com Brill, Cornell University Press o De Gruyter.
    • Scielo Books: Disposa d’una part important de llibres electrònics d’accés obert en portugués, castellà i anglès.
    • Ubiquity Press: editor de publicacions acadèmiques d’accés obert: llibres, revistes i dades.
    • Public Books Database: recull de llibres d’accés obert d’editorials universitàries, principalment nord-americanes.

Altres:

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Biblioteques, Lingüística i llengües, Literatura, Llibres electrònics, Recursos web, Referència i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Localitzar bibliografia disponible en línia

1. Retroenllaç: Més llibres electrònics disponibles | Bloc de Lletres