De Montserrat a Súmer. L’apotació de Miquel Civil al desenvolupament dels estudis cuneïformes

Ressenyar l’obra de Miquel Civil (Sabadell, 7/05/1926 – Chicago, 13/01/2019) és intentar descriure l’obra d’un gegant, d’un homenot, a la manera planiana. La seva influència en els estudis cuneïformes és absolutament decisiva, essent una d’aquelles poques personalitats de les quals podem dir que han “modelat” una disciplina. La sumerologia i els estudis cuneïformes en general serien totalment diferents sense la seva monumental contribució. Lluís Feliu (IPOA – UB)

Us presentem l’exposició ‘De Montserrat a Súmer. L’aportació de Miquel Civil al desenvolupament dels estudis cuneïformes’ que posa en format virtual la mostra dedicada a Miquel Civil que es va poder veure fa uns mesos al CRAI Biblioteca de Lletres.

En aquesta exposició hi trobareu un apartat dedicat a l’IPOA (Institut Interuniversitari d’Estudis del Pròxim Orient Antic) on es posa de relleu la seva importància en el camp de l’orientalística antiga. També es destaca la importància de la seva biblioteca, especialitzada en els estudis cuneïformes, amb un alt grau d’especialització que la converteix en un centre de referència en el camp dels estudis cuneïformes peninsulars. Ens sembla imprescindible la seva presentació en el context de l’exposició ja que els materials que es van presentar a l’exposició presencial provenien del seu fons.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Lingüística i llengües i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.