Nou recurs electrònic: LGBT Magazine Archive

El CRAI de la Universitat de Barcelona ha adquirit la col·lecció digital LGBT Magazine Archive, disponible a través de Proquest. La base de dades inclou 24 títols de revistes adreçades a les comunitats LGBTI, des dels anys 50 fins al 2015, en la seva majoria publicades a Estats Units i el Regne Unit.

En molts casos es tracta de revistes que no havien estat incorporades a les col·leccions en paper de les biblioteques, tot i tractar-se de testimonis fonamentals per traçar l’evolució de diferents aspectes relacionats amb la història i la cultura LGBT+. Un exemple és la revista The Advocate, iniciada al 1967 als Estats Units i encara en publicació avui dia, que mostra més de 50 anys de la història de la lluita pels drets LGBTI. A LGBT Magazine Archive es troba digitalitzada des del primer número fins al 2015.

The Advocate

Enguany es commemora el 50è aniversari de la primera marxa de l’Orgull Gai, que va tenir lloc a Nova York al 1970. Amb motiu d’aquesta efemèride ens adherim al Dia Internacional de l’Orgull LGBTI amb una selecció d’imatges de continguts disponibles a LGBT Magazine Archive.

El CRAI Biblioteca de Lletres disposa d’un important fons de monografies i revistes de temàtica LGBTI, que s’agrupa principalment sota el topogràfic 396.

Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos electrònics, Revistes i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.