Llistat de novetats (novembre 2020)

Us presentem les noves adquisicions arribades al CRAI Biblioteca de Lletres durant el mes de novembre. Podeu consultar el llistat complet al catàleg o bé la selecció disponible a Pinterest.

Una de les incorporacions destacades d’aquest mes és el llibre Pompeu Fabra, a la Universitat i de la Universitat. A continuació reproduïm el text de la notícia apareguda a Soc Cultura amb motiu de la presentació del llibre:

«L’any 2018, amb motiu del cent-cinquantè aniversari del naixement de Pompeu Fabra i del centenari de la publicació de la Gramàtica catalana, i en el marc de les activitats de l’Any Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona va retre-li homenatge amb una exposició i una jornada acadèmica.

L’exposició, comissariada pel Dr. Josep Murgades i Eloi Bellés amb la coordinació del Vicerectorat d’Arts, Cultura i Patrimoni, i que es va poder visitar a l’Edifici Històric del 18 de setembre al 22 d’octubre de 2018, es troba disponible al bloc del CRAI Biblioteca de Lletres en format digital.

Fruit de tots els actes que hi van tenir lloc l’any 2018, s’ha publicat recentment Pompeu Fabra, a la Universitat i de la Universitat, una recopilació d’articles que analitzen aspectes lingüístics de la seva obra, n’estudien els anys de formació, la recepció de les seves propostes normatives i la feina que va dur a terme en aquesta institució.»

Aquesta entrada s'ha publicat en Avisos de la biblioteca, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.