Noves adquisicions (febrer 2022)

Ja podeu fullejar la selecció que hem fet a Pinterest de les novetats arribades al CRAI Biblioteca de Lletres durant el mes de febrer. A Cercabib podeu obtenir el llistat complet dels documents incorporats durant els últims trenta dies.

Aquest mes destaquem les obres següents, a càrrec de professorat de la Facultat de Filologia i Comunicació:

Gilabert, Gaston, Victoria Aranda Arribas, i Fernando José Pancorbo, editors. «Entre nalgas protegido»: escatología y contracultura del Humanismo al Barroco. Kassel: Edition Reichenberger, 2021.

«Recoge diez contribuciones que abordan expresiones, imágenes y temas escatológicos que han sido a menudo silenciados por la historiografía oficial pero que constituyeron un ingrediente semiótico fundamental en el pensamiento, la literatura y las artes de la primera modernidad.»

Suetoni. Calígula, traduït per Alejandra de Riquer i Ignasi-Xavier Adiego, Adesiara Editorial, 2021.

«¿Per què les legions i el poble romans van dipositar les seves esperances en el jove Gai Cèsar, dit Calígula, fill de l’enyorat Germànic? ¿Per què, després d’uns inicis prometedors al capdavant de l’imperi, va arruïnar Roma, va cometre tota mena de malvestats i es va convertir en un monstre? Al llarg de la història han estat nombrosos els intents de diagnosticar la pretesa malaltia que va patir, però el cert és que la seva figura continua essent un enigma indesxifrable.»

Afegim també la novetat que acaba de publicar David Vivancos, company del CRAI Biblioteca de Lletres:

Vivancos Allepuz, David. Los extraños casos: Holmes, Watson & Hudson S.L. Il·lustrat per Sergi Cambrils, Editorial Pez de Plata, 2022.

«Siempre se ha creído que todos los casos de Sherlock Holmes habían visto ya la luz. ¡FALSO! Lester Mortimer, biógrafo de John H. Watson, publicó en la prestigiosa revista Crime&Policy unos textos inéditos del doctor, en los que se narraba una serie de nuevas aventuras de su singular compañero de andanzas hasta el momento desconocidas para sus lectores. En este modesto libro se recogen, bajo el título genérico de Los extraños casos, estas desconocidas hazañas del detective más influyente de la Historia. 65 nuevos casos con un Holmes gamberro, cruel, histriónico, salvaje, mordaz, lacerante, brillante y un pelín despiadado.»

Aquesta entrada s'ha publicat en Avisos de la biblioteca, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.