Exposicions dedicades al Dia Internacional de les Dones a Lletres

Els mesos de febrer i març hem volgut tenir com a convidades als nostres espais dues figures femenines per celebrar el Dia Internacional de les Dones.

FELÍCIA FUSTÉ

Exposició itinerant ubicada al CRAI Biblioteca de Lletres. Secció de Romàniques (disponible fins a l’1 d’abril de 2022).

Felícia Fuster: A Dins, A Fora és una exposició itinerant dedicada a la poeta i pintora Felícia Fusté (Barcelona 1921 – París 2012). Ha estat ideada per Lluïsa Julià, comissària de l’exposició, i dissenyada per Vellut.

Aquests panells mòbils ens ofereixen un passeig per les seves diferents etapes vitals i professionals on identificarem una dona artista, poeta i traductora, però també una dona feminista i compromesa.

Vam triar aquesta figura perquè ens va agradar especialment la seva multidisciplinarietat en un moment en el qual la dona havia de reivindicar, en certa manera, la seva presència al món de la cultura i també a la societat. Felícia Fuster és un bon exemple de dona que tenia clar el que volia i el que s’havia de fer. En aquest sentit, va crear una fundació que porta el seu nom per facilitar la formació superior a nens orfes, a estudiants universitaris i donar un cop de mà a artistes emergents en la realització dels seus projectes.

Enllaços:

TERESA JUVÉ

Teresa Juvé, pedagoga i escriptora (Madrid 1921-). Aquesta exposició itinerant està ubicada en la nostra zona habitual expositiva. A l’entrada del CRAI Biblioteca de Lletres trobareu les vitrines dedicades a la seva producció, entrevistes i vídeos. A la Sala Torres Amat trobareu l’exposició itinerant realitzada per la Institució de les Lletres Catalanes, que porta com a títol: Teresa Juvé: la llibertat conscient. La idea de la mostra és de Toni Terrades i el disseny és de Vellut.

Aquesta exposició està acompanyada també d’una altra exposició itinerant dedicada al seu marit, Josep Pallach i que formen juntes una única exposició amb el títol Per l’educació i el compromís social. Una vida amb Teresa Juvé. En aquest cas, ha estat produïda per la Fundació Josep Pallach i el disseny gràfic és de Pere Álvaro.

Disponible fins al 25 de març de 2022.

Esther Acereda

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Exposicions dedicades al Dia Internacional de les Dones a Lletres

1. Retroenllaç: El CRAI de la UB i el Dia Internacional de les Dones 2022 | Blog CRAI Universitat de Barcelona