Noves adquisicions (1-10 de març 2022)

Aquest dies estan arribant moltes novetats bibliogràfiques al CRAI Biblioteca de Lletres. No espereu a final de mes per fer la vostra tria, ja podeu fullejar les dels primers 10 dies de març:

Entre les noves adquisicions destaquem les obres següents, a càrrec de professorat de la Facultat de Filologia i Comunicació:

Ad perennem magistri memoriam : Germà Colón Domènech : fesomies i texts / Maria-Pilar Perea, Santiago Fortuño Llorens i Lluís Gimeno Betí (ed.)

«Aquest llibre és fruit de l’afecte, del reconeixement i de la gratitud envers Germà Colón Domènech. Dividit en dues parts, recull, d’una banda, diverses semblances derivades del record de les experiències que en van tenir els autors des de les perspectives amical, professional i acadèmica; i reuneix, d’una altra, un conjunt de treballs dedicats a la seua memòria, amb temes que li interessaven, que coneixia o que va tractar en els nombrosos estudis que dugué a terme. Reconeguda la seva vàlua científica, mentre va viure, mitjançant diversos actes i llibres d’homenatge, i honorat amb múltiples guardons, també des del vessant cívic, no podia mancar, després del seu traspàs, un volum en què amics i companys de professió expressen, amb fesomies i texts, la seua estima i admiració.»

Auschwitz, ciutat tranqui·la: deu contes / Primo Levi ; traducció de Teresa Muñoz i Xavier Riu

«En els 35 anys de la mort de Primo Levi, una antologia de contes del màxim referent de la literatura testimonial sobre el Mal. Reuneix textos inèdits en català.

Auschwitz era l’alfa i l’omega de l’obra de Primo Levi: l’alfa, el 1947, amb Si això és un home; l’omega, quaranta anys després, amb el seu darrer llibre,Els enfonsats i els salvats. Però Levi no va deixar mai de narrar el Lager ni d’investigar-lo en les seves narracions.»

Quédate más tiempo / David Viñas Piquer

«Pepita Piquer no recuerda que su hermana Flora o su amiga Anita, con quien conversa a menudo, fallecieron hace muchos años. Tampoco que tiene cuatro hijos o que ya no trabaja en la tienda de ropa de la calle Trafalgar como cuando era joven. Pese a que una de sus obsesiones durante su vida fue que sus hijos le juraran que nunca la ingresarían en una residencia, el alzhéimer ha hecho estragos y pasa sus últimos días en un geriátrico del Eixample. El impacto que para su hijo David, profesor de literatura en la universidad, supone el diagnóstico y la nueva situación de su madre es el detonante para que empiece a escribir una novela. A través de una estructura fragmentaria, el autor cuenta en primera persona la experiencia de la enfermedad de su madre y su vida en el geriátrico, junto con variopintas historias de otros residentes y reflexiones acerca de la memoria y el relato que hacemos de nuestro pasado en esta magnífica nouvelle, la primera incursión en el género del autor.»

Novelas y relatos (1859-1862) / F.M. Dostoyevski ; edición de Ricardo San Vicente

«Este segundo volumen de las Obras completas de Dostoyevski reúne las novelas que el autor escribió al reincorporarse a la vida civil tras los cuatro años de encierro en Siberia, acusado de actividades antizaristas, y los cinco años en el ejército cerca de la frontera con China. Durante prácticamente una década, Dostoyevski ha estado ausente del mundo literario ruso en el que había hecho una entrada fulgurante con su primera novela Pobres gentes. Y el fruto de su esfuerzo creador para reintegrarse al mundo temporalmente perdido son las novelas que conforman este volumen: El sueño del tío, La aldea de Stepánchikovo y sus moradores, Humillados y ofendidos, y Apuntes de la Casa Muerta

Aquesta entrada s'ha publicat en Avisos de la biblioteca, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.